Menu Close

RESPUBLIKINĖ ĮTRAUKIOJO UGDYMO LINK’AS KONFERENCIJA

2024-tieji metai laikas, kai ugdymo įstaigos savo duris atvers vaikams turintiems specialiųjų ugdymo poreikių. Iki šio laiko turime pasirengti pritaikyti ugdymo aplinkas, kad kiekvienas vaikas galėtų ugdytis ir būtų ugdomas įstaigoje, kuri labiausiai atitiks tėvų vertybines nuostatas.

Tam Marijampolės vaikų lopšelio-darželio „Pasaka“ vadovai ir švietimo pagalbos specialistės: A. Andriušaitienė – socialinė pedagogė, G. Dagilienė – logopedė, spec. pedagogė, G. Tamulynienė – psichologė sukvietė respublikos ikimokyklinio ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistus, mokytojus į respublikinę praktinę-teorinę konferenciją “Įtraukiojo ugdymo LINK’as. Į konferenciją susirinko mokytojai iš: Vilniaus, Panevėžio, Kauno, Vilkaviškio, Kalvarijos ir Marijampolės ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Konferencijos svečius pasveikino Marijampolės savivaldybės mero patarėja Agnė Pavelčikienė, kuri palinkėjo sėkmės ir kūrybos mūsų nelengvame kelyje, kelyje įtraukiojo ugdymo labirintuose.

Konferencijos tikslas buvo pasidalinti patirtimi, aptarti įtraukiojo ugdymo iššūkius, galimybes, nors ir mažas, tačiau sėkmes. Ikimokyklinio ugdymo mokytojai, skaitydami pranešimus kalbėjo apie ugdomųjų aplinkų, personalizuoto vaikų ugdymo(si) proceso ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ir tikslingos pagalbos vaiko sėkmei svarbą. Šis tikslas buvo pasiektas dalijantis praktiniais pranešimais, kuriuos skaitė Marijampolės vaikų lopšelio-darželio „Rasa“, Vilkaviškio vaikų lopšelio-darželio „Pasaka“ komanda, Marijampolės „Žiburėlio mokyklos-daugiafunkcinio centro komanda. Dalyviai liko sužavėti mūsų lopšelio-darželio „Pasaka“, MAMYTE, kuri su mokytoja Jurgita dalinosi tikrąją sėkmės istorija.

Konferencijos dalyvius žavėjo lektorių praktikų dalijimasis patirtimi, įžvalgomis. Dr. Asta Lapėnienė, VDU lektorė, Kauno Prano Daunio ugdymo centro mokytoja-ekspertė praskleidė sensoriškumo dėlionių šydą savo pranešimu „Sensoriškumo dėlionės: įtraukiojo ugdymo vaikų darželyje prielaidos ir galimybės“. Įtvirtino žinojimą, kad gamta – mūsų ne tik namai, tačiau neišsenkančios galimybės ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus.

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro, Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus vedėja Gintarė Šatė pranešimu „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, ugdymo organizavimo rekomendacijos“ ne tik kalbėjo apie šių vaikų ugdymą, bet suteikė vilties, kad mokytojai ir ugdymo įstaigos nebus paliktos vienos.

  Vilniaus lopšelio darželio „Jurginėlis“ direktorius, VDU Švietimo akademijos docentas, VU Ugdymo mokslų instituto daktaras, lektorius, priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos atnaujinimo koordinatorius Sergejus Neifachas konferenciją baigė pranešimu: ,,Vaiko patirties įgalinimas įtraukiojo ugdymo pokyčių kelyje“.

Konferencijos aplinkose buvo eksponuojami Panevėžio vaikų lopšelio-darželio „Žibutė“ mokytojų parengti stendiniai pranešimai: „Įtraukusis ugdymas su gabiais vaikais“, Vaikų ugdymas/is žaidimais ir patyrimine veikla“, „Valdau savo emocijas“ ir kt. Buvo surengta ir  specialistų, mokytojų ir mokytojų padėjėjų sukurtų priemonių paroda.

Laikas neprailgo, nes be pranešimų, visi konferencijos dalyviai buvo pakviesti į kūrybines dirbtuves (EBRU, smėlio terapijos), kurias rengiant prisidėjo ir mūsų partneris Meno terapijos ir socializacijos institutas VYTA. Kiekvienas, turėjęs norą išbandyti Ebru ar smėlio terapiją, su savimi į skirtingus Lietuvos kampelius išsivežė gerą nuotaiką, savo paties sukurtą kūrybinį darbą ir žinojimą, kad tik mes patys esame „Mokyklos visiems“ kūrėjai. Prie šio kūrybos proceso prisidėjo ir mūsų Meilės Lukšienės švietimo centro komanda, kuriai esame dėkingi už šiltą mūsų ir mūsų svečių priėmimą, už norą padėti skleisti patirtį ir kurti ateities mokyklą, mokyklą visiems. Dėkingi Marijampolės Mantingai už paramą atokvėpio minutėlę, prie kavos pasivaišinti pyragėliais.