Menu Close

Tyrinėjimų, bandymų ir eksperimentų projektas „Aš STEAM kūrėjas“

„Boružėlės“ grupės projektinė veikla

Šiais 2021-22 mokslo metais „Boružėlės“ grupės IU mokytojos Dalia Urmanavičienė ir Vilma Lukauskienė kartu su vaikais vykdo tyrinėjimų, bandymų ir eksperimentų projektą „Aš STEAM kūrėjas“.   Projekto tikslas – tyrinėti ir atrasti, iškelti klausimus ir rasti atsakymus, ugdyti vaikų kūrybišką ir lankstų mąstymą organizuojant atviras kūrybines laboratorijas, kuriose vaikai kartu su pedagogais, realizuotų save kurdami netradicinius instrumentus. Visi tyrinėjimai, bandymai, eksperimentai  parenkami pagal savaitės temą, metų laiką.

Pirmąjį projekto vykdymo pusmetį kartu su vaikais atlikome daug įvairių tyrinėjimų, eksperimentų, bandymų. Mes, pedagogai, pasidžiaugėme, kad vaikai į juos labai noriai ir aktyviai įsitraukė.

Tyrinėjome smėlį, jo savybes, ieškojome jame paslėptos gamtinės medžiagos. Atradę ją, padidinamojo stiklo pagalba tyrinėjome aptardami formą, dydį ,spalvą ir t.t.  Pasitelkdami gamtinę medžiagą, vaikai smėlyje kūrė koliažus, mozaikas.

Tema „Duonos kelias“ vaikus paskatino tyrinėti įvairias grūdines kultūras, kruopas. Atlikome eksperimentą „Suminkštėjo, padidėjo, išsiplėtė“. Jo metu vaikai  sužinojo, kodėl kruopos, užpiltos vandeniu, suminkštėja, padidėja jų tūris. Taip pat įsitikindami, ar tikrai suminkštėjo, vaikai labai noriai ragavo išbrinkusias kruopas, aiškindamiesi, kuo jos sveikos mūsų organizmui.

Eksperimento „Skęsta- neskęsta“ metu vaikai pateikė įvairių minčių ir samprotavimų. Išsiaiškinome, kodėl luptas apelsinas skęsta, o neluptas plaukia.  Vaikai smagiai praleido laiką, pratinosi stebėti, džiaugėsi naujais atradimais, praplėtė savo žinias apie juos supantį pasaulį, sustiprino savo bendravimo ryšį su bendraamžiais.

Pasitelkdami padidinimo stiklą tyrinėjome savo batų atspaudų raštus, paliktus baltam popieriaus lape, parėjus iš lauko. Atliktas eksperimentas paskatino valytis batukus einant į patalpą, įgyta patirtis leis priminti skubančiam draugui ar savo šeimos nariams.

Savaitės tema „Šviesa ir šešėliai“ pasižymėjo gausa bandymų, tyrinėjimų, eksperimentų atitinkančių savaitės temą. Vaikai žibintuvėlių pagalba tyrinėjo įvairių daiktų, žaislų šešėlius tiek lauke, tiek  grupėje. Aiškinosi, nuo ko priklauso jų dydis. Sužinojo, išbandė kaip žibintuvėlio, vandens ir kompaktinio disko pagalba galima išgauti „vaivorykštę“.

Įvairių priemonių pagalba tyrinėjome žmogaus kūną. Eksperimento pagalba „Bakteriukai“ , dar kartą įsitikinome, kad mikrobai bijo muilo. Sekančio eksperimento metu „Tapyba druskos tirpalu“ įtvirtinome žinojimą, kad gausus druskos kiekis kenkia organizmui.

Atlikome eksperimentą „Lavos lempa“, „Putojantis Sniego senis“, „Kas užpūtė žvakelę“ ir dar daug kitų eksperimentų.

Likusį mokslo metų pusmetį toliau tyrinėsime, atliksime įvairius bandymus, eksperimentus susijusius su savaitės tema, metų laiku, oru. Tyrinėjimai, bandymai, eksperimentavimas – tai raktas į stebuklingą pasaulio pažinimą.